Citroen BX 1.9 GTi 16V  BESIP

   
   
Domů
Historie citroënu
Technické info
Katalog ND na BX 16V
Rady, Tipy, Zkušenosti
Fotografie a videa
BESIP
Povinná výbava
Videa Havárií
Fotogalerie havárií
Desatero při havárii
Pravidla sil. provozu
Názory a připomínky
Odkazy na další stránky

 

 

V roce 2004 bylo Policii České republiky nahlášeno 196 484 nehod, při kterých bylo 1 215 osob usmrceno, 4 878 těžce zraněno a 29 543 osob zraněno lehce. Odhad způsobené hmotné škody je ve výši 9,687 mld. Kč.

V roce 2005 bylo Policii České republiky nahlášeno 199 262 nehod, při kterých bylo 1 127 osob usmrceno, 4 396 těžce zraněno a 27 974 osob zraněno lehce. Odhad způsobené hmotné škody je ve výši 9,77 mld. Kč.

Tato část není věnovaná tomu, aby vás zastrašila, nebo aby vám přikazovala jak máte jezdit, nebo se snad chovat na silnici. To je na posouzení každého z vás. Je to věnováno právě tomu, aby vás to vedlo k zamyšlení a pomohlo vám se rozhodnout jak se skutečně na silnicích chováme a jak by jsme se chovat měli. Nechci nikoho moralizovat a ani já sám netvrdím, že jezdím přesně podle toho, jak to naši zákonodárci napsali, ale snažím se své auto řídit rozumem. Není stoprocentně jisté že tam kde je předepsáno 50 Km/h je pro nás, nebo pro druhé nebezpečná vyšší rychlost a zároveň není stoprocentní že tam kde je předepsaná rychlost vyšší, to bude pro nás právě ta bezpečná jízda. Je zřejmé z našich silnic, že tam kde se dá s klidem jet rychle, jsou omezení rychlosti a tam kde by byli potřeba zase nejsou. Je třeba řádně zvážit, kdy můžu, nebo nemůžu předjet. Jestli má vůz který řídím vůbec na to, aby v danou chvíli rychle a bezpečně předjel vozidlo před sebou a jestli je na předjetí vhodný prostor. Musíme brát ohled na to, že při předjíždění se rychlosti předjížděného vozidla odečítají, kdežto protijedoucího zase sčítají.

Na malém příkladu to vypadá asi takto :
90ti kilometrovou rychlostí dojedu vozidlo, které jede 85Km/h. Proti mne jede vozidlo stejnou rychlostí jako jedu já, tedy 90 Km/h. Za předpokladu že nezrychlím, abych neporušil dopravní předpisy, předjíždím toto vozidlo rychlostí pouze 5Km/h zatímco protijedoucí vozidlo se ke mne blíží rychlostí součtem mé a jeho rychlosti, což je 180 Km/h.

Existuje Spousta krásných a rovných silnic, jenž jsou označeny za nebezpečné úseky. V skutku tyto úseky nebezpečné nejsou, jen si je my sami nebezpečnými děláme a to né rychlou jízdou ale svým počínáním při řízení. Jak říkám já, dá se jezdit jak rychle a bezpečně, tak i pomalu a nebezpečně. Vždy záleží na tom, jak daný řidič používá mozek. Více ať už za mne mluví videa a fotografie z těchto stránek, které naleznete v menu na levé straně. Některá videa a fotky se vám můžou zdát být drastická ale toto je realita našich i zahraničních silnic.

Jak znáte pravidla silničního provozu ? V průběhu roku 2006 dojde ke změnám při provádění testové části zkoušky k získání řidičského oprávnění. Předpokládá se zcela nová koncepce zkušebního testu. Na stránce Ministerstva dopravy ČR máte možnost si připravovaný nový způsob skládání testu vyzkoušet. Pravidla silničního provozu plné znění zde

Chcete vědět jak dopadl crasch test vašeho miláčka ? Zkuste ho najít zde, třeba budete mít štěstí a bude tam.

Jestliže máte svůj příběh, Fotografie nebo video k dané tématice, neváhejte a zašlete mi jej na postmaster@diopan.cz