Citroen BX 1.9 GTi 16V 4x4 Diferenciály

 

Tato stránka je ve výstavbě

   
Domů
Historie citroënu
Technické info
Karoserie
Motor a zapalování
Elektroinstalace
Palivová soustava
Chlazení a topení
Hydraulika a brzdy
Diferenciály 4x4
Katalog ND na BX 16V
Rady, Tipy, Zkušenosti
Fotografie a videa
BESIP
Názory a připomínky
Odkazy na další stránky
Mapa stránek
 
 

 

       
   Citroen BX 4x4 má stálý náhon na všechna 4 kola. Používá vpředu otevřený diferenciál s omezenou svorností, nesouměrný mezinápravový diferenciál, který umožňuje rozdílné            
rozložení sil přední a zadní nápravy a vzadu samosvorný diferenciál typu TORSEN. Rozložení poměru sil je tedy díky nesouměrnému mezinápravovému diferenciálu 53% přední náprava      
a 47% zadní náprava. Pokud se sepne mezinápravová uzávěrka se zubovou spojkou ovládaná elektrickým vypínačem na středovém panelu mezi sedadly (rychlost při zapínání nesmí být vyšší jak 10 Km/h), spojí se předek i zadek natvrdo, změní se rozložení  poměru sil 50% přední a 50% zadní náprava a pro předek se přimáčkne třecí segment pro zvýšení svornosti. Se zapnutou uzávěrkou mezinápravového diferenciálu by jsme neměli překročit rychlost 40 Km/h.

 

O diferenciálech všeobecně