|
|
|
|
|
|
|
Citroen BX 4x4 má stálý náhon na všechna 4 kola.
Používá vpředu otevřený diferenciál s omezenou svorností, nesouměrný
mezinápravový diferenciál, který umožňuje rozdílné |
|
|
|
|
|
|
rozložení sil
přední a zadní nápravy
a vzadu samosvorný diferenciál typu TORSEN. Rozložení poměru sil je
tedy díky nesouměrnému mezinápravovému diferenciálu 53% přední náprava |
|
|
|
a 47% zadní náprava. Pokud se sepne mezinápravová uzávěrka se zubovou
spojkou ovládaná elektrickým
vypínačem na středovém panelu mezi sedadly (rychlost při zapínání
nesmí být vyšší jak 10 Km/h), spojí se předek i zadek natvrdo, změní
se rozložení poměru sil 50% přední a 50% zadní náprava a pro
předek se přimáčkne třecí segment pro zvýšení svornosti. Se zapnutou
uzávěrkou mezinápravového diferenciálu by jsme neměli překročit
rychlost 40 Km/h.
O
diferenciálech všeobecně |
|
|
|
|
|
|
|
|