1.1 Poškození kotouče během montáže |
|
|
|
1.1.1
NESPRÁVNÉ UTAŽENÍ |
|
Popis závady:
Vznik trhlin na povrchu, který má
kontakt s nábojem kola. Příčinou může být nesprávné utažení během
montáže. Nebyl dodržen postup utahování a utahovací momenty, což může
vést k poškození nosných montážních povrchů, i když někdy nejsou vidět
trhliny.
Následky:
Poškození nosného montážního
povrchu způsobuje vibrace, které lze zjistit ihned po montáži
sešlápnutím brzdového pedálu.
Doporučení:
Namontujte nový brzdový kotouč a dodržte doporučené pořadí
utahování a utahovací momenty. |
|
|
1.1.2
NEDODRŽENÍ DOPORUČENÉHO UTAHOVACÍHO MOMENTU |
Popis závady:
Nosný montážní povrch se utrhl od zbytku
brzdového kotouče.Toto je jasný znak nadměrného utažení, hlavně v
oblasti dvou upevňovacích otvorů. Jedná se o následek nedodržení
doporučeného utahovacího momentu a pořadí během utahování.
Následky:Velmi
hlasitý chroupavý hluk a nedostatečné brždění.
Doporučení:
Namontujte nový brzdový kotouč a dodržte
doporučené pořadí utahování a utahovací momenty. |
|
1.1.3 NADMĚRNÉ UTAŽENÍ ZAJIŠŤOVACÍCH ŠROUBŮ |
|
Popis závady: Nosný montážní povrch je poškozen
nadměrným utažením šroubů pro nastavení do správné polohy. Toto může
vést až k vylomení montážního povrchu, jak ukazuje fotografie.
Následky: Házivost kotouče nelze udržet v
přijatelných tolerancích. Silné vibrace se projeví již po několika
prvních kilometrech od montáže.
Doporučení: Zajišťovací šrouby jsou určeny
pouze pro správné umístění kotouče. Nesmějí být intenzivně utaženy. |
|
|
1.1.4 MONTÁŽ KOTOUČE NEODPOVÍDAJÍCÍHO VOZIDLU |
Popis závady: Vytváření
trhlin na nosném montážním povrchu. Jedná se o jasný znak nepřizpůsobení
průměru kotouče k průměru náboje kola.
Následky: Kontakt kotouče
s nábojem kola je nesprávný.Chybná montáž okamžitě způsobuje vibrace v
důsledku nadměrné házivosti.
Doporučení: Pomocí
katalogu BREMBO určete typ vozidla (model, rok výroby) a správný brzdový
kotouč.Při montáži nikdy nenasazujte brzdové kotouče násilím. |
|
1.1.5 NESPRÁVNÁ MONTÁŽ TĚLESA TŘMENU NA NÁPRAVĚ |
|
Popis závady: Brzdný povrch se ulomil z náboje
kola. Lze zjistit asymetrické opotřebení brzdného povrchu. Dochází k
opotřebení středové oblasti na vnější straně kotouče ve vztahu k vozidlu
a na vnější hraně u vnitřního povrchu. V tomto případě byl kotouč
vystaven silnému mechanickému zatížení vedoucímu k utržení brzdového
povrchu.
Následky: Během brždění se vyskytují silné
nárazy. Velmi hlasitý brousicí zvuk. Dochází k narušení bezpečnosti.
Doporučení: Před montáži nového kotouče
překontrolujte nastavení a montáž tělesa třmenu na nápravě. |
|
|
|
|
|
1.1.6 CHYBNÉ UTAŽENÍ KOTOUČE A LOŽISKA NÁBOJE KOLA |
Popis závady: Nadměrný
utahovací moment způsobil vytržení sedla ložiska.
Následky: Funkčnost
brzdového systému je ohrožena, protože kotouč je nestabilní vůči ložisku
náboje. Okamžitě po prvním brždění lze zjistit silné vibrace.
Doporučení: Výměna
náboje kola, ložiska a kotouče. Při montáži je nutné použít správný
utahovací moment. |
|
1.1.7 ZNEČIŠTĚNÝ NÁBOJ KOLA |
|
Popis závady: Povrch náboje kola nebyl při
montáži kotouče očištěn. Jsou na něm zbytky koroze nebo znečištění.
Utažení proti nevhodnému povrchu způsobuje nadměrnou házivost nového
kotouče.
Následky:Tyto chyby během montáže způsobují na
jedné straně vibrace po několika stovkách nebo tisících bržděních, které
se zvyšují s ujetou vzdáleností. Na druhé straně může dojít k
nerovnoměrnému opotřebení kotouče kvůli zvýšené házivosti
prostřednictvím brzdových destiček.
Doporučení: Velmi pečlivě očistěte kontaktní
povrch.Po montáži překontrolujte házivost brzdového kotouče. |
|
1.1.8 NADMĚRNÁ HÁZIVOST NÁBOJE KOLA |
|
|
Popis závady: Nadměrná
házivost náboje kola způsobuje poškození brzdného povrchu, který není
rovnoběžný s rovinou kotouče. Místní přehřívání lze zjistit tmavším
zbarvením v poškozené oblasti. Toto je způsobeno různě velkým třením
mezi kotoučem a destičkami v důsledku nadměrné házivosti náboje kola.
Následky: Vibrace lze
zjistit ihned po zahájení jízdy a postupně se zvyšují. Vzniká nadměrný
hluk.
Doporučení:
Překontrolujte házivost náboje kola a zajistěte, aby byla v tolerancích
specifikovaných v pokynech pro montáž kotouče. |
|
|
|