|
|
Společnost
ELIT
připravila ve spolupráci s firmou
BREMBO
Průvodce závadami brzdových kotoučů způsobených během montáže, nesprávným
používáním, nadměrným opotřebením či jinými komponenty brzdové soustavy.
Tato On-line verze je kopií PDF verze volně ke stažení na na stránkách
Katalogu Elit
1.2 Poškození vzniklá používáním |
|
|
1.2.1
NEDOSTATEČNÝ ZÁBĚH |
|
Popis závady: Na
kotouči je zbarvení s měnící se intenzitou a se stíny (modré, fialové,
zlaté) viditelnými hlavně v oblasti ochlazování (drážka na vnitřní
části povrchu).
Následky: Počáteční
lehké vibrace se postupně zvyšují. Přehřívání tohoto typu přetváří
mechanické vlastnosti litiny tak, že se mění její struktura vytvářením
cementitu Fe3C.
Doporučení:
Uživatele je vždy nutné poučit, aby dodržel interval
záběhu. Během prvních 200–300 kilometrů na smíšených trasách brzdit
pouze mírně a krátce. Brzdové destičky nesmějí být příliš dlouho v
kontaktu s kotoučem. |
|
|
|
1.2.2 INTENZIVNÍ POUŽITÍ |
|
Popis závady: Tloušťka kotouče je pravděpodobně
menší než doporučená minimální tloušťka (celkově méně než 4 mm).
Vznikají trhliny. Jsou jasně vidět oblasti teplotního přetížení
odpovídající polohou chladicím otvorům. Toto je důrazným varováním
před vznikem dalších trhlin.
Následky: Hluk, vibrace.
Doporučení: Tato
situace je typická pro sportovní vozidla, která jsou na silnicích
vystavena intenzivnímu a nadměrnému použití brzd. |
|
|